Što se događa s našim mozgovima za vrijeme blagdanske kupnje? Koliko je snažan utjecaj naših osjetila na naše raspoloženje, želje i spremnost da trošimo novac? Prije nego što krenete u kupnju, pročitajte na koji način naša osjetila utječu na ono što ćemo kupiti.
Boje su pune simboličkih asocijacija i utječu na naše raspoloženje
i percepciju. Crvena i zelena kao dominantne božićne boje utječu na nas na slijedeći
način: crvena stimulira i energizira kako nas, tako i našu želju za trošenjem,
dok je zelena boja, boja optimizma koja se povezuje sa srećom i bogatstvom, a
pozitivno utječe i na našu kreativnost.
Mirisi izravno pogađaju emocionalne centre našeg mozga i imaju
jedinstvenu sposobnost da izazovu raspoloženja i sjećanja. Istraživanja su pokazala
da pravilno odabran miris može povećati našu percepciju kvalitete proizvoda i produžiti
vrijeme naše kupovine. Miris bora može izazvati osjećaj sreće i nostalgije, dok
miris peperminta povećava fiziološku pobuđenost i spremnost na kupnju.
Glazba također utječe na naše raspoloženje pojačavajući naše
emocije i izazivajući nostalgiju. Nedavna istraživanja pokazuju da nostalgija pozitivno
utječe na naše raspoloženje na način da se osjećamo više povezani s drugima, te
nalazimo kontinuitet i smisao u našim životima. Nostalgija nas, posebno u ovim nesigurnim
ekonomskim vremenima, odnosi iz sadašnjosti natrag u prošla vremena kada smo se
većinom osjećali pozitivnije i sigurnije. Pozitivni osjećaji ispunjeni blagdanskim duhom i osjećaj povezanosti s drugima direktno utječu na našu spremnost da trošimo više
nego što smo planirali.
Žurba i anksioznost izazivaju emocije koje nam onemogućavaju
smireno donošenje odluka. Kupovanje pod pritiskom i u žurbi dovodi do toga da
kupujemo previše, nakon čega vrlo često imamo osjećaj grižnje savjesti.
Neovisno o tome radi li se o stresu zbog gužve, vremenskom pritisku, strahu da
ćemo nešto propustiti ili tjelesnoj iscrpljenosti i žeđi, kada nam se ubrzaju otkucaji
srca nismo više u stanju jasno razmišljati.
Značajno češće ćemo kupiti ono što smo dodirnuli.
Prirodno nas privlači središte izloga gdje trgovci uglavnom izlažu skuplje proizvode,
no drugo najprivlačnije mjesto za izlaganje proizvoda je desno od središta, jer
će upravo ove proizvode dodirnuti većina dešnjaka.
Kako bismo spriječili prekomjerno trošenje i kupnju nepotrebnih
stvari, dovoljno je biti svjestan učinka privlačnosti prizora, zvukova i osjeta
koji se javljaju tijekom božićne kupnje, a dodatna pomoć su liste za kupnju,
kao i češći prekidi, odnosno odmori tijekom kupovanja.
Ugodna kupovina :-)